Webová analytika

 Otázku „Ako mať čo najlepšiu konverziu na webe“, rieši snáď každý. Áno, správny výber a predovšetkým nastavenie jednotlivých zdrojov návštevnosti (napr. PPC, SEO, Facebookové výkonnostné kampane) je bezpochyby podmienkou, ale nie jedinou.

 Veľmi dôležitý a často krát veľmi opomínaný faktor pre čo najlepšiu konverziu predstavuje užívateľská prívetivosť webovej stránky, ďalej len UX (User Experience). Cieľom je teda zabrániť vysokej miere opustenia stránky (bounce rate) a čo najväčšie percento návštevníkov priviesť ku zdarnému „koncu“, teda k nákupu alebo ponuke.

Na internete nájdete celú radu návodov prekypujúcich odbornými termínmi, z ktorých môžete nadobudnúť pocit, či sa nejedná o astrofyziku. Pravda je ale taká že stačí sedliacky rozum a znalosť Vášho klienta a jeho potrieb.

Výhody v bodoch

zlepšenie užívateľskej prívetivosti
zníženie miery okamžitého opustenia (bouncerate)
vyššia výkonnosť prebiehajúcich kampaní
pohľad tretej nezaujatej osoby

Ako na to?

Hlavné otázky, na ktoré si musíte odpovedať sú: Kto je mojím zákazníkom a čím ho najviac poteším (napr. výber farieb, štýl komunikácie, dbá na honosnosť alebo skôr zvolíme striedmosť a predovšetkým prvý dojem, poprípade informácie, ktoré má z webu získať...) Ďalej je potreba vedieť, čo zákazník hľadá a v akom poradí.

 Pre zlepšení užívateľskej prívetivosti máme hneď dve možnosti. Prvá je postavená na našich dlhoročných skúsenostiach, kedy si celý web po konzultácii s klientom detailne prejdeme. Zhodnotíme klady a zápory, poskytneme konkrétne návrhy na zlepšení.

Druhá z variant je zameraná na monitorovanie pohybu ľudí na webe. Každý jednotlivý záznam, teda návštevu, sme schopný si jednotlivo pustiť ako video a odhaliť tak veci, ktoré na Vašom e-shope/webe nefungujú a prvky, ktoré ostali zákazníkom nepochopené. Sledovanie jednotlivých záznamov samozrejme predchádza nastaveniu konverznej cesty, kedy si definujeme, ako má zákazník v ideálnom prípade e-shopom prejsť. V prípadoch, kde vidíme vysokú odchodovosť, prichádza na radu práve sledovanie jednotlivých zákazníkov.

Prečo je webová analytika dôležitá?

Vďaka tomuto nástroju môžete ľahko zistiť, či je Váš e-shop skutočne v maximálnej kondícii a nevyskytujú sa v ňom prvky, ktoré Vás zbytočne pripravujú o klientov.

Ukážme si to konkrétne. Napríklad: pokiaľ hľadáme rodinný dom, bude nás najskôr zaujímať dispozícia (pokiaľ chceme 4kk, nenecháme si postaviť 3kk aj keby sa nám sebe viac páčil), potom design a cena, nasleduje štandard, použité technológie a náklady na bývanie – energetická náročnosť domu. Ako náhle tieto veci poznáme a presvedčia nás, chceme si overiť, že má firma už niečo za sebou a disponuje nielen pekne vypadajúcimi vizualizáciami, ale že rovnaká je aj realita, teda referencie.

Tím, že poznáme nákupné chovanie a jednotlivé kroky zákazníkov, môžeme presne nastaviť taktiež prechod Vaším webom ku konverzii, či už v podobe nákupu pri e-shope alebo dopytu u prezentačného webu.


Prosím nezamieňajte tento nástroj a službu napríklad s heatmapami, ktoré len odhaľujú viac frekventované miesta na webe, nieto chyby samotné.

Koľko to stojí?

Cena auditu UX sa pohybuje v priemere od 5 do 10 tis. A už nepočítane krát naším klientom zvýšila množstvo obchodov pri rovnakej návštevnosti o 30-50%. Máme ale aj klientov, u ktorých až po našom audite začali kampane a celý web správne fungovať a prinášať objednávky.

U druhej z variant je cena merania 20 tis. Kč. Táto služba obsahuje sledovanie dostatočného vzorku uchádzačov, nastavení a spustenie meraní, detailnú analýzu vrátane prechádzania jednotlivými záznamami a následný výstup. Po zapracovaní našich doporučení Vašim webmasterom nastáva opätovné meranie ako kontrola, že z doporučení vzišla pridaná hodnota v podobe vyšších konverzií.

Presvedčili sme Vás?

Neváhajte nás kontaktovať

Sme tu pre Vás a Vaše potreby nás zaujímajú. Napíšte nám telefónne číslo a my Vás budeme kontaktovať.

NAPÍŠTE NÁM
Vyskúšajte nás! Nezáväzne sa informujte o našich službách alebo si dohodnite bezplatnú schôdzku. Nájdeme riešenie presne pre vás. NAPÍŠTE NÁM!
Hi Promotion s.r.o. info@hipromotion.cz
+420 725 965 559
Ochrana osobných údajov | HiPromotion.cz © 2017 Všetky práva vyhradené